بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج و تهران

وکیل روابط نامشروع در کرج

مجازات جرم رابطه نامشروع

به موجب ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات جرم رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق تعزیری است .البته اگر عمل رابطه نامشروع در ملا عام و اماکن عمومی انجام شود، علاوه بر ۹۹ ضربه شلاق دادگاه شخص را به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق مضاف محکوم می نماید. در این راستا بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج میتواند شمارا کمک کند.

وکیل متخصص رابطه نامشروع

رابطه نامشروع به دو دسته تقسیم می شود. رابطه نامشروع زنا که در آن دخول و یا رابطه جنسی بین طرفین اتفاق افتاده است. رابطه نامشروع غیر زنا که شامل هر عملی مغایر با پاکدامنی و خلاف شرع تعریف شده در جامعه می باشد. در این نوع رابطه بین طرفین دخول و یا رابطه جنسی اتفاق نمی افتد. بر اساس قوانینی موجود در کشورمان، مجازات هر یک از اعمال بالا با دیگری متفاوت است و نمی توان یک مجازات کلی را برای آن در نظر گرفت.

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج برای اثبات این مورد چه کاری را باید انجام دهد؟

اثبات رابطه نامشروع کاری سخت است و به راحتی انجام نمی گیرد.  بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج باید از پیچیدگی های این مورد آگاه باشد تا بتواند به درستی از موکل خود دفاع نماید. با این حال ۴ راه وجود دارد تا اثبات شود که فرد مرتکب رابطه نامشروع شده است که به توضیح آن ها می پردازیم.

اعتراف کردن هر کدام از طرفین به جرم را می توان اولین راه برای اثبات به ارتکاب جرم دانست. طبق قانون کشور اگر هر یک از طرفین به داشتن رابطه نامشروع اقرار نمایند، جرم طرف دیگر نیز اثبات شده است و مجازات خواهد شد. پیچیدگی هایی که در اینگونه پرونده ها وجود دارد را می توان عدم اقرار طرفین به جرم مرتکب شده دانست. شهادت شخص و یا اشخاص ثالث نیز دومین راه برای اثبات خطاکار بودن فرد است. بر طبق قانون کشور ایران در صورتی که چهار مرد عادل (در مورد زنا) و یا دو مردعادل (رابطه نامشروع) شهادت دهند ، در این صورت جرم این افراد نزد قاضی اثبات شده می باشد.

علم قاضی نیز راه سوم برای خطا کار بودن شخص می باشد. از نظر قانون حاکم بر جمهوری اسلامی  منظور از علم قاضی، یقین او نسبت به مستندات و مدارکی که در دادگاه ارائه شده است، می باشد. منظور از مستندات فیلم، عکس و… در حین ارتکاب جرم می باشد. اگر گزارش پزشک قانونی مبنی بر این باشد که زنا و یا رابطه نامشروع اتفاق افتاده است حتی در صورت عدم اعتراف طرفین، از نظر قاضی رابطه نامشروع اثبات شده است. وجود داشتن شواهد دیگری همچون برقراری تماس تلفنی، فیلم و… می تواند در روند پرونده تاثیرگذار باشد، البته که به تنهایی برای اثبات جرم زنا کافی نیست.

 

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج و تهران

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج، وکیلی است که از حق و حقوق موکلان خود در دادگاه و برای اثبات بی گناهی آن ها، دفاع می کند. در کشور ایران قانون خانواده یکی از کامل ترین و سخت گیر ترین قوانین شناخته شده است. به دلیل اهمیتی که خانواده در دین اسلام دارد. اگر کوچک‌ترین حرکتی باعث شود تا پایه و اساس خانواده سست شود، سخت‌ترین مجازات ها برای شخص خاطی در نظر گرفته می شود.

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی «هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد». بنابراین، رابطه نامشروع به عمل و رفتاری گفته می شود که با ارزشها و هنجارهای جامعه هماهنگ نیست و منافی عفت عمومی می باشد.

با توجه به صراحت ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی و مستفاد از متن آن به نظر میرسد باید حداقل زن و مرد نامحرم در یک مکان خلوت جمع شوند و عمل فیزیکی و لمسی غیر از زنا انجام دهند تا شامل جرم رابطه نامشروع مادون زنا شوند.

منظور از اعمال منافی عفت غیر زنا هر نوع رابطه جنسی که منتهی به مواقعه نگردد میباشد بدیهی است که رابطه جنسی مذکور لزوماً باید مادی و فیزیکی باشد؛ روابط نامشروع آن نوع عمل حرام طرفینی است که منتهی به ایجاد رابطه جنسی زن و مرد نامحرم به طور فیزیکی و مادی نگردد نظیر مکالمه تلفنی، گردش نمودن، صحبت کردن با نامحرم به قصد شهوت رانی و ارضاء تمایلات جنسی.(دکتر رضا شکری)

دکتر لنگرودی در تعریف روابط نامشروع میگوید : رابطه نامشروع رابطه ی جنسی مرد و زن برخلاف قانون و مستلزم کیفر که به حد دخول نرسد مانند بوسیدن ، تقبیل و مضاجعه.

اجرای قانون مربوط به روابط نامشروع به سادگی انجام نمی گیرد و نیاز به یک وکیل رابطه نامشروع کار بلد است تا آن را اثبات و یا رد نماید. این طور فرض نشود که بر پایه حدس و گمان اجرای مجازات فرد خاطی اتفاق می افتد.

جهت مشاوره با وکیل کیفری کلیک نمائید.

مشاوره با وکیل متخصص رابطه نامشروع و وکیل روابط نامشروع در کرج

برای جمع‌آوری مستندات و شواهد نیاز است که حتما از یک وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید، چرا که مستندات و شواهد مهم ترین بخش از روند این پروند ها به حساب می آیند. علاوه بر مستندات و شواهد نیاز است تا شما مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه را همراه خود داشته باشید. در چند سال اخیر پرونده هایی شکایت مبنی بر خیانت همسر هر روز در حال گسترش است. یکی از این علل را می توان فضای مجازی دانست، که باعث شده است افراد به سرعت با یکدیگر در این فضا ارتباط بگیرند و در نهایت این موضوع به روابط خارج از چارچوب شرع و عرف جامعه پیش برود.سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این موضوع است که آیا می توان با اثبات رابطه نامشروع حکم طلاق صادر شود؟ از آنجایی که در ایران حق طلاق با مرد می باشد، هر زمان که مرد درخواست طلاق را دهد در صورتی که حق و حقوق زوجه را به صورت کامل پرداخت نماید خطبه طلاق جاری می شود. در این حالت نیازی به اثبات رابطه نامشروع از سمت زوج نیست تا حکم طلاق جاری شود. در مقابل اما زوجه نیاز دارد تا رابطه نامشروع همسر خود را به اثبات برساند تا دادگاه بتواند حکم طلاق را صادر نماید.

سؤال بعدی که برایتان پیش می آید این است که مجازات رابطه نامشروع چیست؟

برای پاسخ به این سؤال نیاز است تا نظر یک وکیل رابطه نامشروع را بدانیم. اگر رابطه نامشروع تنها منتهی به بغل کردن و یا بوسیدن نامحرم باشد، در این صورت مجازات تنها ۹۹ ضربه شلاق خواهد بود. در صورتی که اما رابطه جنسی بین طرفین رخ داده باشد، اعدام و سنگسار مجازات شخص خاطی خواهد بود.

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج

بهترین وکیل روابط نامشروع در کرج

دامنه جرم رابطه نامشروع

رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه بین زن و مرد نامحرمی است که مرزهای قانونی و شرعی رد کرده اند و خارج از حد مشخص شده با یکدیگر رابطه برقرار کرده اند .در قانون ایران، طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، جرم رابطه نامشروع به این شکل تعریف شده است :چنانچه زن و مردی که بین آن ها محرمیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مثل بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند ، مجرم خواهند بود.

سابقه کیفری در جرم رابطه نامشروع

همانطور که گفته شد مجازات جرم رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق تعزیری است و به موجب ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی و تبصره یک آن فقط شلاق حدی دارای محکومیت موثر کیفری است . محکومیت به جرم رابطه نامشروع فقط در پیشینه کیفری محکوم درج می گردد اما در گواهی های صادره منعکس نخواهد شد، درواقع جرم رابطه نامشروع سابقه کیفری نخواهد داشت.

رابطه نامشروع جرم غیر قابل گذشت؟

رابطه نامشروع یک جرم غیرقابل گذشت است یعنی شکایت شاکی و گذشت او به موجب تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون مجازات اسلامی در شروع به تعقیب و رسیدگی و ادامه آن ها و اجرای مجازات تاثیری ندارد. یعنی اگر شخصی مرتکب جرم رابطه نامشروع شود برای رسیدگی و اجرای مجازات نیاز به طرح شکایت از سوی شاکی نمی باشد و از نظر جنبه عمومی قابل پیگیری خواهد بود.

شکایت رابطه نامشروع

رسیدگی به پرونده رابطه نامشروع می تواند به صورت حقوقی از طریق دادگاه خانواده یا به صورت کیفری و از طریق دادسرا باشد. دادسرای ارشاد در شهر تهران برای رسیدگی به جرم رابطه نامشروع معین شده است.اما در شهرستان ها این شکایت در دادسرا و مطابق رویه سایر جرایم کیفری دنبال می شود.مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع شامل مدارک شناسایی، مدارک و صورتجلسه پلیس و شهادتنامه شهود می باشد.

رابطه نامشروع و حق طلاق

یکی از مواردی که زن میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد، اثبات عسر و حرج و یا ازدواج شوهر بدون اجازه زن و یا رابطه نامشروع است.در صورتیکه زن بتواند رابطه نامشروع را ثابت کند، حق طلاق خواهد داشت.

رابطه نامشروع و مهریه

هنگام عقد یک زوج، مهریه در سند ازدواج مشخص می شود. در طول دوران زندگی و یا زمانی که مرد قصد دارد زن خود را طلاق بدهد، زن می تواند مهریه خود را به صورت کامل دریافت کند.اگر رابطه نامشروع زنی ثابت شود، بازهم مهریه به او تعلق می گیرد. یعنی اگر مردی به دلیل رابطه ی نامشروع تصمیم به طلاق همسرش بگیرد، ابتدا باید مهریه او را به طور کامل پرداخت کند.

رابطه نامشروع و نفقه

بعضی از افراد گمان می کنند اگر زنی با مرد غریبه رابطه ی نامشروع داشته باشد، دیگر نمی تواند از شوهر خود نفقه گذشته خود را مطالبه کند.ولی رابطه ی نامشروع و نفقه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. یعنی حتی اگر شوهر بتواند رابطه نامشروع همسرش را اثبات کند، اگر زن بخواهد، به کمک یک وکیل خانواده ، نفقه گذشته خود را به طور کامل از شوهر دریافت خواهد کرد.

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه ی راه های ارتباطی با برنامه های مختلفی مانند واتس اپ و تلگرام و….. ،جرایم نیز در فضاهای مختلف مجازی گسترش یافته و به طرق مختلفی به وجود آمده است . بنابراین در فضای مجازی با توجه به خارجی بودن سرورها و ایجاد اکانت های تقلبی می توان راحت تر به روابط نامشروع تن داد.از دلایلی که می توان برای اثبات رابطه نامشروع به آن استناد نمود با معرفی اکانت آن ها و یا تهیه عکس از صحبت های خصوصی به صورتی که اکانت و اسم شخص مشخص باشد. لازم به ذکر است با توجه به این که اکثر پیام رسان ها از جمله تلگرام و واتس اپ و … خارجی هستند با حذف اکانت توسط کاربر قابل پیگیری نخواهند بود و همچنین درخواست استعلام نسبت به آنها امکان پذیر نمی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.