نمونه شکایت ضرب و جرح

یکی از موارد مورد نیاز عموم مردم و همکاران محترم و وکلای عزیز نمونه دادخوایت و نمونه شکواییه های مختلف میباشد.که ما در این مقاله نمونه شکایت ضرب و جرح به صورت تصویری و متن مورد نیاز شما عزیزان را آورده ایم:

ضرب و جرح بر طبق قانون مجازات اسلامی جرم میباشد و ضرب جرح زمانی محقق می گردد که کسی عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب آسیب و نقصان یا از کار افتادن و غیره شود به صورتی که امکان قصاص وجود نداشته فرد مرتکب جرم ضرب و جرح شده و به مجازات مقرر در قانون محکوم می گردد .
فرد شاکی از جرم ضرب و جرح می تواند برای شکایت به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نماید و با ارائه شکوائیه ضرب و جرح می تواند شکایت خود را در مرجع قضایی مطرح کند . در این مقاله به بررسی نمونه شکایت ضرب و جرح و نحوه نوشتن و تنظیم شکوائیه ضرب و جرح می پردازیم .

نمونه فرم شکایت از ضرب و جرح

در ذیل نمونه ای از فرم شکایت از ضرب و جرح قرار داده شده است :

 

نمونه شکایت ضرب و جرح

نمونه شکایت ضرب و جرح

نحوه نوشتن و تنظیم شکوائیه ضرب و جرح

نحوه نوشتن شکوائیه ایراد ضرب جرح به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید .

شاکی : …… ( نام و مشخصات شاکی )

مشتکی عنه : ………. ( نام و مشخصات مشتکی عنه )

وکیل یا نماینده قانونی : …….. ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود )

موضوع : ایراد ضرب و جرح

دلایل و ضمائم : ۱ – کپی مصدق شناسنامه   ۲ – کپی مصدق کارت ملی  ۳ – شهادت شهود ۴ – گواهی پزشکی قانونی ۵  – سایر مدارک

زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( زمان و محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )

توضیحات :
باسلام ، احتراما به استحضار می رساند :
اینجانب در مورخ …. با مشتکی عنه  ….. در پارکینگ ساختمان به نشانی …. به دلیل … اختلاف پیدا کردیم که به وسیله …… مورد ضرب و جرح قرار گرفتم لذا با استناد به گواهی پزشکی قانونی و شهادت شهودی که شاهد صحنه ضرب و جرح بودند و سایر مدارک ارائه شده تقاضای تعقیب کیفری و صدور حکم محکومیت مشتکی عنه ایشان را دارم . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اثبات ضرب و جرح کلیک کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.