وکیل کلاهبرداری و فیشینگ+ مجازات کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری

در این مقاله به توضیح کامل در موردد انواع و مصادیق کلاهبرداری و نحوه اثبات آن توسط بهترین وکیل کلاهبرداری میپردازیم:

کلاهبرداری چیست؟

نحوه اثبات کلاهبرداری توسط وکیل کلاهبرداری
انواع روش های کلاهبرداری
کلاهبرداری ساده:
کلاهبرداری مشدد
مجازات کلاهبرداری
کلاهبرداری اینترنتی
۱٫فیشینگ(آدرس سایت و ایمیل تقلبی)
۲٫پیامک جعلی
۳٫دستگاه اسکیمر
۴٫رسید جعلی بانک

وکیل کلاهبرداری، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد که در زمینه های کیفری از جمله کلاهبرداری، دزدی، فحاشی، دعوا های فیزیکی و… خدمات حقوقی ارائه می‌دهد. در میان جرایم کیفری، کلاهبرداری از آن دسته از جرایم می‌باشد که به هیچ گونه اعمال فیزیکی(خشونت) و یا حتی اعمال روانی(تهدید) از طرف مجرم انجام نمی‌شود و این امر بر پایه فریب کاری و سوء استفاده از نا آگاهی فرد بزه دیده می‌باشد.

از آنجایی که سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت آگاه شدن مردم از مضرات آن بیشتر است لذت افراد کلاهبردار که غالبا افرادی باهوش و فریب کاری هستند از این نا آگاهی افراد سوء استفاد می‌کنند و گاها افراد با رضایت خود از اعمال مجرم، شرایط را برای کلاهبرداری فراهم می‌کنند.

برای جلوگیری از درگیر شدن با جرایم کلاهبرداری، ابتدا باید دانش خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهیم تا پیش از درگیر شدن با کلاهبردار و جرم کلاهبرداری از آن پشگیری کنید؛ در مرحله بعد اگر به هر نحوی درگیر این مسئله شدید باید از افرادی که دارای علم کافی هم از نظر درک جزئیات موضوع و هم از نظر قانونی آگاه باشند برای مقابله و احقاق حق خود در برابر کلاهبردار در مراجع قانونی اقدام کند.

بهترین وکیل کلاهبرداری کسی است که تمامی این ویژگی های مورد نیاز هم از نظر آگاهی کامل از شرایط و قوانین وضع شده، دارا می‌باشد. در این مطلب با بعضی از جرایم که از نظر قانون حکم کلاهبرداری دارند و بروز ترین کلاهبرداری هایی که توسط مجرمین انجام می‌شود و غالبا با استفاده از تکنولوژی می‌باشد، آشنا می‌شوید.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از روش های نوین امروزی بدست اوردن مال حرام است. ریشه ی این کلمه فارسی است و معنای آن فریب دادن افراد با استفاده از نیزنگ و سوء استفاده از اعتماد آن ها و گول زدن افراد با وعده کسب مال بیشتر است؛ که در این نوع از جرایم، فرد مجرم بدون انجام هیچ گونه اعمال فیزیکی و یا خشونت آمیز و گاها با درخواست خود فرد بزه دیده که مال خود را تسلیم مجرم کرده عمل کلاهبرداری صورت می‌گیرد. پرونده های آن ابتدا توسط وکیل کلاهبرداری پیگیری می‌شود. کلاهبرداری در قانون به شرح زیر ذکر می شود:

هر کس از راه نیرنگ و حیله فرد یا افرادی را فریب دهد یا با واقعی نشان دادن امور غیرواقعی و وسوسه انگیز آن هارا امیدوار کند یا از اتفاقات و پیشامدهای دروغین و غیر واقعی بترساند. یا هویت مجعول اختیار کند و یا با استفاده از یکی موارد مذکور یا دیگر وسایل تقلبی، وجه نقد، اموال، اطلاعات مهم و امثال آن‌ها را بدست آورد و از این طریق، مال دیگری را ببرد کلاهبردار به شمار می‌آید.

نحوه شکایت از فرد کلاهبردار در دادگاه کیفری

نحوه اثبات کلاهبرداری توسط وکیل کلاهبرداری

برای اثبات جرم کلاهبرداری، در ابتدا باید ثابت شود که فرد مجرم مال فرد دیگر را برده باشد؛ و مال برده شده دارای دو شرط زیر باشد:

به قربانی ضرر مالی وارد شده باشد
بهره بردن و سود کردن فرد کلاهبردار از مال فرد بزه دیده

انواع روش های کلاهبرداری

قانون به طور کلی جرم کلاهبرداری را به ۲دسته ساده و مشدد تقسیم می کند. در هر حوزه ایی که ثابت شود کلاهبرداری صورت گرفته در صورت ثابت شدن هریک از این جرایم، فرد مجرم محکوم به رد مال می‌شود.

وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری

کلاهبرداری ساده:

اگر فرد کلاهبردار با فریب دادن یک یا چند نفر اقدام به بردن اموال، اسناد، قبض ها، وجه نقد، مفاصا حساب و این چنین دارایی های مطعلق به فرد بزه دیده کند؛ مشمول عنوان کلاهبرداری به نوع ساده است؛ که در ماده ۱ قانون تشدید تصویب شده است. چهار مورد زیر توسط قانون گذار به عنوان نمونه مواردی که در قانون مزبور به آن اشاره شد، آورده شده است:

فریب دادن اشخاص حقوقی مانند: کارخانه ها، شرکت ها،بنگاه ها
فریب دادن افراد حقیقی به کسب مال بیشتر و ثروت واهی
واقعی نشان دادن امور غیر واقعی و واهی به مردم به قصد سوء استفاده از آن ها
ترساندن مردم از اتفاقات و حوادثی غیر واقعی هستند
برگزیدن اسم و هویت جعلی برای خود

کلاهبرداری مشدد

در این نوع از کلاهبرداری اگر اعمال فرد مجرم در ابعاد بزرگ تر باشد و تاثیر آن در اجتماع احساس شود و حساسیت عموم را برانگیخته کند؛ حکم مجرم در عنوان کلاهبرداری مشدد اعمال می‌شود.

در کلاهبرداری ساده که به آن اشاره کردیم، قانون گذار در توضیح این نوع از جرم، من باب مثال اشاره کرده است؛ ولی در نوع مشدد مصداق این امر کاملا مشخص و دقیق ذکر شده است. در صورت بروز هر یک از تخلفات زیر فرد مجرم به کلاهبرداری مشدد محکوم می‌شود؛ عوامل کلاهبرداری مشدد از زبان وکیل کلاهبرداری به شرح زیر است:

فرد مجرم به طور غیر قانونی و غیر واقعی، به عنوان مسئول، پست و عنوان یکی از موسسات دولتی، نهاد های دولتی، شهرداری و نیرو های مسلح، نهاد های انقلابی و به طور کلی تمامی سازمان هایی که زیر نظر سه قوه اصلی کشور قرار دارند، بدست بیاورد.
فرد مرتکب خود از کارمندان و کارکنان سازمان های ذکر شده باشد.
جرم فرد با استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند: تلوزیون، رادیو، روزنامه، فضای مجازی، آگهی و دیگر موارد این چنین که عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند صورت بگیرد.

مجازات کلاهبرداری

در مطالب ذکر شده به انواع روش کلاهبرداری از نظر قانون اشاره کردیم؛پس از آنکه توسط وکیل کلاهبرداری اقدام به شکایت انجام شود قانون طبق دسته بندی که برای صدور حکم این جرایم انجام داده است؛ اقدام می‌کند. همانطور که می‌دانید هر نوع از روش های کلاهبرداری یک سری طبعات خاصی را به همراه دارد و مسلما قانون برای هریک مجازات جداگانه ایی در نظر می‌گیرد که در ادامه با آن آشنا می شوید.

کلاهبرداری ساده: مجرم به بین ۱تا ۷ سال حبس و بازگردانی وجه دزدیده شده و یا جزای نقدی معادل مال برده شده محکوم می‌شود.

کلاهبرداری مشدد: حال اگر مجدد مرتکب جرم شود، مجازات وی بین ۲ تا ۱۰ سال حبس و بازگرداندن مال برده شده و محرومیت ابدی از خدمات دولتی می‌شود. یعنی فرد مجرم اجازه استخدام در هیچ یک از نهاد های دولتی را ندارد.

کلاهبرداری اینترنتی

همانطور که از تعریف کلاهبرداری آشکار است، این امر در تمامی حوضه ها و امور قابل انجام است. ولی امروزه کلاهبرداری اینترنتی افزایش چشم گیری داشته و علت آن پیچیده بودن و پیشرف روز افزون تکنولوژی، نبود شناخت کافی در این حوزه و گسترده بودن آن است. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید از بهترین وکیل کلاهبرداری که علم و تجربه کافی در این خصوص داشته باشد کمک بگیرید.

ادامه مطلب با ۴ مورد از بارز ترین روش های کلاهبرداری اینترنی، که معمولا مورد شکواییه های دادگاهی قرار می‌گیرند و نکات مهم در نحوه شناسایی آن ها آشنا می شوید.

۱٫فیشینگ(آدرس سایت و ایمیل تقلبی)

در این روش کلاهبردارن آدرس سایت هایی که شناخته شده و معتبر هستند؛ مانند درگاه های بانکی را جعل می‌کنند، یعنی این افراد با ساخت و یا کپی دقیق از صفحات این سایت ها به طوری که افراد هیچ تغییر ظاهری در آن احساس نکنند دست به کلاهبرداری و دزدیدن اطلاعات بانکی افراد، به خصوص اطلاعاتی مانند رمز های پویا و ایستای کارت آن ها می‌زنند؛ و یا حتی با جعل ایمیل برخی از سازمان ها و بانک ها برای افراد نامه ارسال می‌کنند و از آن ها اطلاعات مهمی مانند: اطلاعات حساب و کارت بانکی و یا اطلاعات هویتی درخواست می‌کنند.

نحوه شناسایی درگاه های اینترنی جعلی:

برای جلوگیری و شناسایی این صفحات شما باید به آدرس این صفحات دقت کنید که حتما با پیشوند https شروع شده باشند.

پیشوند https در ابتدای آدرس سایت ها نشان دهنده این است که این صفحات امن و معتبر هستند. نکته بعدی پسوند این آدرس ها هستند که حتما باید با شاپرک ir. که زیر نظر بانک سامان بوده تمام شوند. نمونه این ادرس ها باید به صورت فرمول زیر باشند که شما برای اطمینان بیشتر می‌توانید آدرس دقیق درگاه های هر بانک را در وب سایت بانک مورد نظر و یا سایت پلیس فتا مشاهده کنید.

۲٫پیامک جعلی

تقریبا همه ی ما این روش از کلاهبرداری را می‌شناسیم! چرا که یا برای خود ما و یا برای نزدیکان ما اتفاق افتاده است. روند این نوع کلاهبرداری به این صورت است که مجرمان یک سری پیامک ناشناس و ناگهانی با موضوعات مختلف برای افراد ارسال می‌کنند و از آن ها درخواست واریز پول، فرستادن اطلاعات، پیشنهاد شراکت و…می کنند. که موضوع این پیامک ها فریب دهنده و معمولا وسوسه بر انگیز است. در صورت درگیر شده با این نوع از کلاهبرداری و یا پرسش سوالات مربوط به آن می‌توانید با وکیل کلاهبرداری در صفحه مشاوره حقوقی آنلاین در ارتباط باشید.

۳٫دستگاه اسکیمر

شاید فکر کنید اگر کارت بانکی به صورت فیزیکی در دست شما باشد امکان کلاهبرداری وجود ندارد! باید بدانید همانطور که پیشرفت علم و تکنولوژی باعث ایجاد راحتی و امنیت بیشتر می‌شود؛ در مقابل روش های دزدی و حقه بازی نیز پیشرفت می‌کنند. امروزه دستگاهی به نام (اسکیمر) بوجود آمده که اجازه می‌دهد افراد فریب کار کارت بانکی شما را به راحتی کپی کند و اطلاعات حساب و کارت شما را ذخیره کند و هنگامی که شما از رمز ۴ رقمی کارت خود برای پرداخت استفاده می‌کنید و رمز کارت را در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌دهید.

این افراد به راحتی با استفاده از رمز و اطلاعاتی که در دستگاه اسکیمر ذخیره کرده از حساب شما برداشت می‌کند!

دستگاه های اسکیمر انواع مختلفی دارند ولی رایج ترین آن ها ۲ نوع هستند که نوع اول به صورت یک صفحه بر روی صفحه کلید دستگاه عابر بانک قرار می‌گیرند و نوع دوم که هم شکل دستگاه های کارتخوان (pos) بوده که به صورت جدا و یا به صورت متصل بر روی دستگاه اصلی قرار می‌گیرند. برای طرح دادخواست در صورت دزدی انجام شده توسط دستگاه اسکیمر، باید توسط بهترین وکیل کلاهبرداری در دادگاه کیفری اقدام به شکایت کنید.

۴٫رسید جعلی بانک

اگر شما فروشنده هستید و منتظر دریافت پول از طرف خریدار هستید بعد از دریافت رسید پرداخت از طرف خریدار حتما از سمت بانک خود (پیامک بانک یا موجودی گرفتن از عابر) رسید را دوباره چک کنید. زیرا فرد کلاهبردار می تواند به راحتی با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز، قالب برگه های فیش بانکی را کپی کرده و مبلغ را با توجه به نیاز خود در آن وارد کند و به شما نشان دهد و بدون پرداخت مبلغ با فریب دادن شما جنس را تحویل بگیرد.

وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری

در مطالب فوق با کلاهبرداری اینترنتی و انواع روش های آن آشنا شدید؛ تمامی نکات ذکر شده برای آگاهی از جرم کلاهبرداری و شناخت روش های پیشگیری از آن می‌باشد.

اگر درگیر جرم کلاهبرداری شدید باید از طریق بهترین وکیل کلاهبرداری در شمال تهران اقدام به طرح دادخواست و شکایت به مراجع مربوطه یعنی دادگاه و یا پلیس فتا کنید.

نمونه شکواییه جرایم سایبری در شرایط مختلف متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید در صفحه نمونه شکواییه جرایم سایبری با انواع نمونه متن دادخواست که البته اکثر اوقات توسط وکیل کلاهبرداری برای رسیدگی به شکایت نگارده می‌شود، آشنا شوید.

بهترین وکیل کلاهبرداری

کلاهبرداری از آن دسته جرایمی است که چون توام با فریب و نیرنگ بوده، برای شناسایی و مقابله با آن حتما باید با افرادی که شناخت کامل و تجربه کافی در مقابله با آن را دارند مشورت کنید.

امروزه در شهر هایی مانند تهران، کلاهبرداری و انواع آن به شدت افزایش پیدا کرده و شما باید به دنبال بهترین وکیل کلاهبرداری باشید؛ چرا که از جرایمی است که رسیدگی به آن بسیار پیچیده بوده و کسی که وکالت کلاهبرداری را بر عهده می‌گیرد باید علم و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن از حقوق موکل خود دفاع کند.

در بحث وکالت حوزه های مختلفی مانند: وکیل متخصص امور ملکی، وکیل حقوقی، وکیل خانواده و… وجود دارد؛ ولی ویژگی ها و شرایط وکیل کلاهبرداری،با توجه به توضیحات بالا باید متفاوت باشد.

جرایم کلاهبرداری از نوع جرایم کیفری هستند و برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری دادگاه کیفری برگذار می‌شود.

اهمیت وکیل کلاهبرداری کمک مشاوره حقوقی دعاوی کیفری

از جرم کلاهبرداری در قانون تعریفی بعمل نیامده است؛ بلکه صرفأ به برخی از مصادیق این کلاهبرداری اشاره شده است و با توجه به همین مصادیق می‌‏توان کلاهبرداری را عبارت: از بردن مال غیر از راه‏ متوسل شدن همراه با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه دانست و همچنین شروع به کلاهبرداری نیز توسط همراه با سوء نیت به وسایل متقلبانه برای بردن مال غیر می‌‏باشد.

مشاوره حقوقی وکیل کلاهبرداری در ادامه اضافه می‌کند، کلاهبرداری جرمی است که با تعریف عمل کلاهبردار شناخته می شود به این معنی کلاهبردار با فریب طعمه خود به شکار مال او می پردازد و برای فریب طعمه حیله بکار می برد از این نظر است که در کلاهبرداری مجنی علیه یعنی فردی که مورد کلاهبرداری واقع شده است مال خود را با رضایت در اختیار کلاهبردار قرار می دهد و این وجه متمایز کننده این جرم از دیگر جرایم بر علیه اموال است که کلاهبرداری یکی از این دسته جرائم است.

کلاهبردار با انجام مانور متقلبانه، صحنه سازی، پشت هم اندازی موجب اغفال شاکی می گردد و بواسطه اغفال مالک می‌تواند مال او را در اختیار خود بگیرد.

وکیل کلاهبرداری در بسیاری از مسائل ممکن است صدق کند و در بسیاری از مواقع هم نیز خیر، زیرا که در مسائلی متوجه می‌شویم ، فرد متضرر، شکایت مبنی بر جرم کلاهبرداری می‌کند که به دلیل عدم آگاهی، بعد کلی اسراف وقت متوجه می‌شوند که موضوع اتفاق افتاده از مصادیق جرائم دیگریست نه کلاهبرداری.

در این چنین جرایمی که در دادگاه تحت عنوان جرایم کیفری مورد قضاوت قرار می‌گیرند، در ابتدا می‌بایست با وکیل کلاهبرداری مشورت کنید تا از مصداق دقیق جرم آگاه شوید. لذا برای ادامه مسیر دادخواست، باید از طریق وکیل کیفری اقدام کنید.

هنگامی در حال شرح واقعه برای وکیل کلاهبرداری هستید باید تمامی جزئیات و حق و حقوقی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته را در میان بگذارید؛ چرا که به علت پیچیده بودن جرم، امکان در نظر گرفته نشدن مواردی هستند که شاید از نظر شما اهمیتی نداشته باشد ولی از نظر قانونی می‌بایست مورد پیگیری قرار بگیرند.

برای مشاوره با بهترین وکیل کلاهبرداری در نیاوران می‌توانید با وکلای ما در ارتباط باشید تا با جزئیات مسیر دادخواست و نحوه درخواست شکایت آشنا شوید.

۲۵ عملی که مصداق کلاهبرداری است

در مطالب بالا به صورت کلی با تعاریف کلاهبرداری، ویژگی های وکیل کلاهبرداری، انواع و روش های کلاهبرداری و… آشنا شدید. در ادامه ۲۵ عملی که مصداق کلاهبرداری است و از نظر قانون انجام آن مصداق کلاهبرداری و در دادگاه کیفری احکام آن صادر می‌شود. این موارد با توجه به تجربیات و پرونده های انجام شده از زبان وکیل کلاهبرداری در گروه حقوقی پرشیا بیان شده است.

۱- ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﺎﻝ ﻏﯿﺮ.
۲- ﺍﺷﺨﺎﺻﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺛﺎﻟﺚ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﻋﻮﺍ می‌شوﻧﺪ، ﯾﺎ ﺑﺮ ﺣﮑﻤﯽ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ می‌کنند، ﯾﺎ ﺑﺮ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺑﻪ ﺣﮑﻤﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺍﻗﺎﻣﻪ ﺩﻋﻮﺍ کنند، ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﺎﺑﻘﺎً ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺩﻋﻮﺍ ﺳﺮ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﺎﻝ ﯾﺎ ﺗﻀﯿﯿﻊ ﺣﻖّ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﮐﺮﺩه ﺑﺎﺷﻨﺪ.
۳- ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﺎﻝ ﻏﯿﺮ ﻋﯿﻨﺎً ﯾﺎ ﻣﻨﻔﻌﺘﺎً.
۴- ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮔﯿﺮﻧﺪه ﻣﺎﻝ ﻏﯿﺮ؛ مشروط بر اینکه از مال ﻏﯿﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ معامله ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﺪ.
۵- معرفی ﻣﺎﻝ ﻏﯿﺮ ﺑﻪ ﻋﻮﺽ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩ
۶- کسی که به خلاف واقع مبادرت به تقاضای ثبت ملک کند کلاهبردار محسوب می‌شود.
:۷- ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺛﺒﺖ ملک ﺗﻮسط ﺍﻣﯿن؛ به عبارت دیگر هر کس نسبت به ملکی امین محسوب شود و به عنوان مالکیت تقاضای ثبت آن را بکند به مجازات کلاهبرداری محکوم خواهد شد.
۸- ﺧﯿﺎﻧﺖ ﯾﺎ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﻣﺘﺼﺮّﻑ ﺑﺮﺍﯼ ﺛﺒﺖ ملک ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻭ ﯾﺎ ﻣﺘﺼﺮّﻑ قلمداد ﮐﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ؛ به عبارت دیگر هر گاه شخص ملکی را به یکی از عناوین «اجاره، عمری، رقبی، سکنی، مباشرت یا امین» متصرف بوده، شخصاً تقاضای ثبت کند ولی بواسطه خیانت یا تبانی او، ملک به نام دیگری به ثبت برسد، هر دو به عنوان مجرم اصلی به عنوان کلاهبردار مجازات خواهند شد.
۹- ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺩﺍﺩ ﺣﻖّ ﻃﺮﻑ.
۱۰ – ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﻭﺭﻕ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻊ.
۱۱- ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﻮﺳّﺴﯿﻦ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎی ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿّﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﻤﺎﻡ سهم ﺍﻟﺸّﺮﮐﻪ ﻧﻘﺪﯼ ﻭ تسلیم ﺳﻬﻢ ﺍﻟﺸّﺮﮐﻪ ﻏﯿﺮ ﻧﻘﺪﯼ ﺩﺭ ﺍﻭﺭﺍﻕ ﻭ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺛﺒﺖ ﺷﺮﮐﺖ.
۱۲ – ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺛﺒﺖ ملک ﺗﻮﺳّﻂ ﻭﺍﺭﺙ ﺑﺎ علم ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﯾﺎ سلب ﻣﺎﻟﮑﯿّﺖ ﻣﻮﺭّﺙ
۱۳ – ﺗﻘﻮﯾﻢ متقلبانه ﺳﻬﻢ ﺍﻟﺸّﺮﮐﻪ ﻏﯿﺮ ﻧﻘﺪﯼ ﺑﻪ مبلغ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻗﯿﻤﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ
۱۴ – ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻮﻫﻮﻡ ﺑﺎ ﻧﺒﻮﺩ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﺑﯿﻦ ﺷﺮﮐﺎء ﺗﻮﺳّﻂ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ
۱۵ – ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻮﻫﻮﻡ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﺑﯿﻦ ﺷﺮﮐﺎء ﺑﻪ وسیله ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ
۱۶ – ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻣﺪّعی ﻭﻗﻮﻉ ﺗﻌﻬّﺪ ﺍﺑﺘﻴﺎﻉ ﺳﻬﺎﻡ ﻳﺎ ﺗﺄﺩﻳﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺳﻬﺎﻡ ﺷﺪه ﻳﺎ ﻭﻗﻮﻉ ﺗﻌﻬّﺪ ﻭ ﺗﺄﺩﻳﻪ‌ﺍی ﺭﺍ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﻴّﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻋﻼﻥ ﻳﺎ جعلیاتی ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺩﻳﮕﺮی ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻌﻬّﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﺳﻬﺎﻡ ﺑﺎ ﺗﺄﺩﻳﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺳﻬﺎﻡ کند. ﺍﻋﻢّ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ عملیات ﻣﺬﮐﻮﺭ ﻣﺆﺛّﺮ ﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺸﺪ ﺑﺎﺷﺪ.

۱۷ – ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ تقلب ﺑﺮﺍی ﺟلب ﺗﻌﻬّﺪ ﻳﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻗﻴﻤﺖ ﺳﻬﺎﻡ، ﺍﺳﻢ ﺍﺷﺨﺎصی ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍنی ﺍﺯ ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﺟﺰﺀ ﺷﺮﮐﺖ قلمداﺩ کند.
۱۸ — ﻣﺪﻳﺮانی ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺭﺍیی ﻳﺎ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺭﺍیی ﻣﺰﻭّﺭ، ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻮﻫﻮمی ﺭﺍ ﺑﻴﻦ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺳﻬﺎﻡ ﺗﻘﺴﻴﻢ کرده ﺑﺎﺷﻨﺪ.
۱۹- ﺑﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﺍﺭﺯ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﺎﻻ
۲۰ – ﻓﺮﻭﺧﺘﻦ ﺍﺭﺯ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺁﺯﺍﺩ ﯾﺎ ﺳﯿﺎه
۲۱- ﻓﺮﻭﺵ ﮐﺎﻻﯼ ﺗﻬﯿّﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ ﺍﺭﺯ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﯾﯽ ﮔﺮﺍﻧﺘﺮ ﺍﺯ ﻧﺮﺥ ﻣﻘﺮّﺭ
۲۲- ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺀ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍﺟﻊ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺍﺭﺯﯼ
۲۳- ﺟﻌﻞ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺑﯿﻤﻪ
۲۴- ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﻘﻞ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺻﻞ ۴۹ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎسی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻓﺮﺍﺭ ﺍﺯ ﻣﻘﺮﺭّﺍﺕ ﺍﻳﻦ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺛﺒﺎﺕ، ﺑﺎﻃﻞ ﻭ ﺑﻼﺍﺛﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺘﻘﺎﻝﮔﻴﺮﻧﺪه ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ مطلع ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪه ﺑﻪ مجازات ﻛﻼﻫﺒﺮﺩﺍﺭی ﻣﺤﻜﻮﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
۲۵- ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻃلب ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﺳﺎﺑﻖ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩه باشد ﯾﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.