هزینه طلاق توافقی و انجام آن توسط وکیل چقدر میباشد؟

هزینه انجام طلاق بر چه اساسی است؟

همانطور که میدانیم هزینه طلاق توافقی یا همان هزینه ای که باید به وکیل پرداخت شود تا بتواند طلاق را به راحتی و در سریعترین زمان برای موکل خود انجام دهد بر اساس تعرفه های کانون وکلای دادگستری ارائه شده، تعیین می‌شود. اما همیشه این تعرفه رعایت نمیشود و بر اساس توافقی که بین وکیل و موکل انجام میشود، مبالغی دیگر دریافت میشود. که این امر موجب تفاوت هزینه طلاق توافقی در بین وکلا شده است. اما با توجه به این که گروه وکلای آرتین سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد. حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین را دریافت میکند.

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

ما در گروه وکلای آرتین برآنیم تا با تکیه بر دانش حقوقی وکلای متخصص خود بهترین راهکار برای انجام طلاق توافقی و کمترین هزینه طلاق توافقی را برای موکلین عزیز و مراجعان محترم فراهم نماییم.یکی از انواع طلاق, طلاق توافقی می باشد که زن و شوهر با توجه به شرایط و روابط خانوادگی به این نتیجه می رسند که به زندگی زناشویی خود پایان دهند بنابراین طرفین باید در دادگاه حضور یابند و مراحل قانونی را طی کنند. در این شرایط بهتر است در این مسیر از یکی از وکلای مجرب کمک بگیرند . که مزایای بسیاری دارد از جمله این که دیگر لازم نیست در جلسات دادگاه شرکت کنید و کار شما به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان پیش می رود و مسیر برای شما هموار می شود همچنین وقت و انرژی و هزینه شما هدر نمی رود.

همه ما اطلاع داریم که هر دادخواستی که در دادگاه مطرح می شود، متحمل هزینه های دادرسی به فرد است. به علاوه اینکه با ورود دفاتر الکترونیک قضایی به پروسه ثبت دادخواست ها، هزینه ای نیز باید برای انجام خدمات توسط این دفاتر پیش بینی نمود. هزینه های دادرسی دادخواست ها بر اساس دو نوع مالی و غیر مالی تعیین می شوند. طلاق توافقی نیز در زمره خواسته های غیر مالی به حساب می آید. هزینه و کیل طلاق توافقی هزینه های دادرسی را نیز شامل می شود. در واقع می توان گفت هزینه دادرسی یکی از هزینه های عمده از ثبت درخواست طلاق تا ثبت موضوع طلاق در دفاتر است.

وکیل طلاق توافقی با توجه به سابقه، تعداد پرونده های موفق، تعداد مراجعین و سرعت کار پیشبرد پرونده سطوح مختلفی دارد. به طبع هرچه وکیل خانواده مورد انتخاب موکل با تجربه تر و موفق تر باشد، هزینه های وکالت بیشتر می شود. بهترین راه برای اطلاع از هزینه وکیل طلاق توافقی، تماس با دفتر وکیل و پرس و جو درباره روند کار و هزینه های وکالت می باشد. با مقایسه سابقه کاری چند وکیل و حق الوکاله آنها، می توان بهترین وکیل طلاق توافقی را انتخاب نمود.

سایر هزینه های طلاق توافقی

یکی دیگر از هزینه هایی که پس از تصویب قانون جدید حمایت از خانواده به هزینه طلاق توافقی اضافه شد، حق مشاوره ای است که باید به مراکز مشاوره خانواده پرداخته شود. پس از تصویب قانون جدید، مرحله داوری از روند طلاق توافقی حذف گردید و به جای آن لزوم تأییدیه مراکز مشاوره خانواده مطرح شد. هزینه مشاوره با توجه به مراکز مشاوره مورد انتخاب زوجین در هر شهر و منطقه ای متفاوت است و پیش از مراجعه به هر واحد مشاوره، به صورت تلفنی می توان از هزینه های آن اطلاع پیدا کرد.

صدور گواهی عدم امکان سازش زوجین در دادگاه هزینه ای را در بر ندارد. اما برای نهایی شدن فرآیند طلاق توافقی، ثبت طلاق در دفترخانه های رسمی ازدواج و طلاق الزامی است. این دفترخانه ها، همانند دفترخانه های ثبت ازدواج، با توجه به سابقه و شهر و تعداد مراجعین و … هزینه های مختلفی دارند که قبل از ثبت طلاق می توان از آنها جویا شد.

هزینه انجام طلاق بر چه اساسی است؟

همانطور که اشاره شد هزینه طلاق توافقی یا همان هزینه ای که باید به وکیل پرداخت شود تا بتواند طلاق را به راحتی و در سریعترین زمان برای موکل خود انجام دهد بر اساس تعرفه های کانون وکلای دادگستری ارائه شده، تعین می‌شود. اما همیشه این تعرفه رعایت نمیشود و بر اساس توافقی که بین وکیل و موکل انجام میشود، مبالغی دیگر دریافت میشود. که این امر موجب تفاوت هزینه طلاق توافقی در بین وکلا شده است. اما با توجه به این که گروه وکلای آرتین سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد. حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین را دریافت میکند.

هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی

در طلاق توافقی، زن و مرد بر سر تمام مسائل مالی و غیر مالی به توافقات مشترک می رسند. یکی از این مسائل که مهترین آنها نیز می باشد، بحث مهریه و شرایط پرداخت آن تحت طلاق توافقی می باشد. مهریه یکی از حقوق مسلم زن است که پس از جاری شدن صیغه عقد، پرداخت آن از طرف مرد واجب می شود. اما در مورد طلاق توافقی، زن می تواند در قبال حق خود به طلاق، مبلغی از مهریه خود را بذل نماید.

همچنین شرایط پرداخت آن می تواند بین زن و مرد توافق شود. دادگاه خانواده نیز حکمی به غیر از آنچه بین زن و مرد توافق شده است صادر نخواهد نمود. تنها مسأله ای که مهم است ذکر مبلغ و شرایط پرداخت مهریه در دادخواست طلاق و پس از آن در گواهی عدم سازش صادره از سوی دادگاه است. ذکر این موارد در حکم ضمانت اجرایی پرداخت مهریه می باشد و در صورت عدم اقدام مرد به پرداخت مهریه، زن می تواند دادخواست دوباره ای تنظیم نموده و در آن به جهت مطالبه مهریه خود اقامه دعوی نماید. بدیهی است در صورت طرح دعوی مطالبه مهریه، به هزینه وکیل طلاق توافقی افزوده می شود.

هزینه وکیل طلاق بر عهده کیست؟

همانطور که می دانیم به صورت عادی و طبق قانون جمهوری اسلامی و شرع اسلام، تنها مرد حق طلاق دارد، مگر آنکه زن ضمن عقد تقاضای حق طلاق نموده باشد یا اینکه زوجین اقدام به طلاق توافقی نمایند. در مورد دعوای طلاق همچون سایر دعاوی، هزینه دادرسی بر عهده خواهان است. اما در صورتی که طلاق به صورت توافقی مطرح شود، هزینه دادرسی بر عهده هر یک از زوجین است که دادخواست انجام طلاق را ارائه داده باشد و در صورتی که دادخواست از سوی هر دوی آنها مطرح شده باشد، هزینه به صورت نصف نصف بر عهده هر دوی زوجین است. اما در صورتی که مرد اقدام به پرداخت نفقه و مهریه ننماید، زن می تواند ضمن ارائه دادخواست مطالبه نفقه و مهریه، حق الوکاله مطالبه مهریه را نیز از مرد مطالبه نماید، مشروط به آنکه خواسته خود را در دادخواست ذکر نموده باشد.

پرداخت نفقه 

نفقه یکی از حقوق مسلم زن است که شامل هزینه تمامی نیازهای روزمره و متعارف وی برای زندگی از قبیل هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، محل زندگی، وسایل زندگی و هزینه های درمانی می شود. نفقه مبلغ خاصی نداشته و میزان آن بر اساس عرف زمان و مکان و شرایط اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می شود و قانون، مرد را مکلف به پرداخت آن می نماید.

پرداخت نفقه در هر صورتی به مرد واجب است مگر آنکه زن از وظایف خود سرپیچی نموده و در واقع از شوهر خود تمکین ننموده باشد. در صورت طلاق توافقی، زن و مرد می توانند، مرد باید تا پایان عده زن که سه ماه و ده روز می باشد، نفقه وی را پرداخت نماید که زوجین می توانند در مورد مبلغ آن با یکدیگر توافق کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.