,

طلاق فوری ارزان در کرج و تهران و شرایط انجام آن چیست؟

طلاق فوری ارزان

 مراحل طلاق فوری ارزان

اول از همه تمایل نهایی زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک مهم است. در این راستا اگر اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، یا یکی از زوجین ناراضی باشد امکان صدور رای توافقی وجود ندارد. بدیهی است که در صورت عدم موافقت یکی از آنها و اصرار طرف دیگر بر طلاق باید دادخواست طلاق یکطرفه به درخواست زوج یا زوجه داد.

  • بدون حضور زوجین در دادگاه
  • حدود ۱۰ تا ۲۰ روز کاری (زمان اعلام شده کاملا تقریبی است)
  • حق الوکاله انجام طلاق توافقی برای دو وکیل ۶ میلیون تومان که نصف مبلغ مذکور در ابتدا و نصف آخر بعد از اتمام کار و صدور رای قطعی دریافت میشود.
  • اگر هر یک از زوجین تا قبل از صدور رای پشیمان شوند پرونده بسته خواهد شد و توافقات قبلی از درجه اعتبار ساقط است.
  • از صفر تا صد کارها توسط  وکیل  پایه یک مجرب انجام میشود.
  • حضور زن و شوهر برای ثیت و نوشتن توافق ها و امضا وکالتنامه در دفتر وکالت الزامی است.

بر طبق مواد ۲۴ و ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ حتی اگر زوجین توافق بر جدایی داشته باشند به ناچار می بایستی از دادگاه حکم بگیرند که در اصطلاح حقوقی به آن گواهی عدم امکان سازش می گویند.در ادامه به سوال مراحل طلاق توافقی چگونه است می پردازیم…

 ( طلاق توافقی در ۱۴۰۰ با مشاوره و بدون آن)

۱- ثبت نام در سامانه تصمیم و گذراندن چند جلسه مشاوره قبل از طلاق. در این راستا بایستی در سایت http://zaman.behzisti.net/ ثبت نام کرد و چند جلسه مشاوره تخصصی در مدت زمان حدود ۴۵ روز گذراند. در صورت اصرار زن و شوهر بر طلاق گواهی عدم انصراف از طلاق از مرکز مشاوره و غربالگری گرفته می شودکه به استناد آن دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود. توجه داشته باشید که اگر این روش را انتخاب می کنید حتی با داشتن وکیل و یا وکالت در طلاق هم، زن و شوهر متقاضی، الزام به شرکت در جلسه مشاوره دارند. مگر اینکه در موارد خاص مرکز غربالگری گواهی عدم انصراف را بدون مشاوره صادر کند. همانطور که گفته شد در موارد نادر است. این روش فعلاً در سراسر ایران جاری است البته با توجه به اطلاعات بدست آمده این روش در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد مدت و تعداد جلسات کاهش خواهد یافت.

طلاق فوری ارزان

مدارک لازم برای طلاق توافقی این روش عقدنامه (رونوشت) شناسنامه و کپی کارت ملی متقاضیان (زن و شوهر) است. اگر زن یا مرد وکالت در طلاق (حق طلاق) داشته باشند اصل آن نیز الزامی است.

نکته : زن و شوهر هر دو بایستی در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند و اگر این کار انجام نشده باشد زوجین با هم یا جدا جدا به یکی از دفترهای خدمات الکترونیک قضایی می روند و در مدت زمان کوتاه و بسیار ساده با ارائه کارت ملی در سامانه ثنا ثبت نام می کنند. الزام به این دلیل است که دیگر ابلاغ کاغذی در آینده و برای دارندگان حساب ثنا وجود ندارد. ابلاغ ها را دادگاه به صورت پیامک و از طریق حساب کاربری شخص ارسال می کند و قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود. بنابراین حتی با داشتن وکیل اگرچه زن و شوهر به دادگاه مراجعه نمی کنند ولی می توانند از طریق سامانه مذکور از آخرین تحولات و اطلاعات پرونده خود باخبر شوند.

هزینه و حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی در گروه وکلای  آرتین جمعاً برای دو نفر ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است که نصف آن در زمان انعقاد قرارداد و ثبت توافق زوجین و نصف دیگر پس از صدور رای دادگاه و تحویل به موکل پرداخت می شود.

سهمیه بندی طلاق چیست؟

خوب است بدانیم که هر سردفتری که بدون رای دادگاه اقدام به ثبت طلاق کند برای همیشه از شغل سردفتری محروم خواهد شد اما از سال ۹۸ برای هر دفتر طلاق که در هر استانی است سهمیه ثبت طلاق قرار داده شده که در سال فقط مجاز به ثبت این تعداد طلاق است از این رو اواخر سال معمولا سهمیه بیشتر دفترخانه ها پر میشود و یا به این بهانه پول بیشتری از زوجین توسط دفاتر سودجو گرفته میشود. شما در هر کجای ایران هستید از طریق لینک معرفی شدع توسط قوه قضاییه میتوانید نزدیکترین دفتر طلاق را پیدا کنید: دفاتر طلاق دارای طرفیت ثبت طلاق کل کشور

مراحل طلاق فوری ارزان در دادگاه به شرح زیر است:

۱-  مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه و مدت زمان انجام طلاق توافقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل طلاق توافقی گروه وکلای آرتین در شهر تهران ۱۰ الی ۱۵ روز کاری  طول می کشد.

۲-  مراحل درخواست طلاق توافقی با وکیل از ثبت در دفتر الکترونیک قضایی تا صدور رای طلاق توافقی انجام می شود.

۳-  در خصوص مراحل طلاق توافقی با وکیل باید به این نکته توجه کرد که یک وکیل نمی تواند همزمان وکالت زن و شوهر را در پرونده طلاق توافقی قبول کند و چنین امری امکان پذیر نیست در این موارد دو وکیل از گروه وکلای پارسای،وکالت طلاق توافقی زوجین را بر عهده می گیرد.

۴- انجام مراحل طلاق توافقی با وکیل اجباری نیست ولی پر واضح است که بودن وکیل مزایای فراوانی دارد. از جمله سرعت، جلوگیری در تنش و درگیری، عدم نیاز به مراجعه موکل که ممکن است مانع کار خود او باشد، کیفیت انجام کار با وکیل و حفظ حقوق موکل و…
فقط در طلاق با حق طلاق (وکالت در طلاق) داشتن وکیل دادگستری برای شوهر الزامیست.

۵-  مراحل طلاق توافقی در دادگاه در محضر هم پس از صدور رای طلاق توافقی که به گواهی عدم امکان سازش معروف است.

۶- از شرایط طلاق توافقی رضایت پدر زوجه نیست حتی اگر باکره باشد.

۷-  با صدور گواهی عدم امکان سازش و قطعیت آن مرحله بعدی مراجعه به دفتر طلاق است همانطور که می دانید مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه پس از تاریخ قطعیت است.

۸-  در تمام مراحل طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و در صورت پشیمانی یکی از آن ها تا قبل از صدور رای، پرونده بسته خواهد شد. بنابراین توافق زوجین از ابتدا تا انتها می بایستی حفظ شود.

۹-  اگر زنی دوشیزه یا یائسه نباشد برای ثبت طلاق نیاز به آزمایش عدم بارداری است که امکان اخذ آن از هر بیمارستان یا آزمایشگاهی (خصوصی یا دولتی) بلامانع است.باردار بودن مانع از ثبت طلاق نیست. البته باید توجه داشت که در بعضی از مجتمع های قضایی آزمایشگاه تاسیس شده است که زوجه بایستی از آنجا گواهی را اخذ نماید.

۱۰-  یکی از مراحل طلاق توافقی ثبت توافق های زن و شوهر در مورد مهریه، حضانت، نفقه، جهیزیه و اجرت المثل است. رویه به این صورت است که وکیل قبل از دادخواست و با مراجعه زوجین توافقات آن ها را صورتجلسه می کند و توافقنامه طلاق توافقی تنظیم می کند و به امضاء زوجین می رساند. بدیهی است که متن توافقنامه طلاق توافقی در رای دادگاه انعکاس پیدا می کند. در دادگاه نیز نزد مشاور و همچنین نزد قاضی توافقات زوجین صورتجلسه می شود.

۱۱- مدارک لازم برای طلاق توافقی: عقدنامه یا رونوشت ، شناسنامه، داشتن کد ملی و ثبت نام سامانه ثنا

۱۲- هزینه طلاق توافقی چقدر است؟ هر وکیل ۳ میلیون تومان توضیحات بالای صفحه را که همیشه به روز میشود مطالعه کنید

مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت تلفنی برای تهران و کرج رایگان است.

 پس از امضاء و توافق و دادن وکالت اگر همسرم پشیمان شود تکلیف چیست؟ 

خوب است بدانیم تا قبل از ثبت رسمی طلاق در دفترخانه طلاق، هرکدام از زن و شوهر می توانند حتی بدون رضایت دیگری منصرف و پشیمان شوند. به عبارت دیگر امضاء توافق و وکالتنامه وکیل الزامی برای طرفین برای پیگیری تا انتها به وجود نمی آورد. هرکسی می تواند وکیل خود را عزل کند و یا از او بخواهد که پرونده را اصطلاحاً ببندد و دعوی یا دادخواست مسترد شود. بنابراین توافق و رضایت زوجین تا انتها یعنی ثبت در محضر بایستی پایدار باشد.

 در طلاق توافقی باید مهریه بخشیده شود؟ 

خیر. هر چه که زن و شوهر در خصوص مهریه توافق کنند اعتبار دارد و الزامی به بخشیدن مهریه نیست مگر این که توافق آنها چنین باشد.

 اگر یکی از زوجین به تعهدات خود در رأی دادگاه عمل کند چه می توان کرد؟ 

مطابق ماده قانون حمایت خانواده و نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه می توان از شعبه صادرکننده رأی توافقی ، تقاضای صدور اجرائیه کرد و دادگاه مکلف به پذیرش است.

 آیا حضانت را می توان به صورت دائم و تا سن بلوغ توافق کرد؟ 

بله

 روش پرداخت حق الوکاله چگونه است؟ باید همه را اول بپردازیم؟ 

نصف (سه میلیون تومان) ابتدا و نصف دیگر در انتها.

 اگر وسط کار منصرف شویم مبلغی که پرداخت کرده ایم چه می شود؟

اگر در پرونده ثبت شده باشد وجهی مسترد نخواهد شد.

 اگر عقدنامه مربوط به شهرستان باشد، کار در تهران و کرج انجام می شود؟ 

توسط گروه وکلای آرتین بله

 آیا رأی طلاق توافقی قابل اعتراض است؟

مثل همه آرای دادگستری این رأی (گواهی عدم امکان سازش) قابل تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی است. اما رویه این است که وکلا در هنگام اخذ وکالت، وکالت و اختیار اسقاط تجدید نظر و فرجام را از موکلین (زن و شوهر) اخذ می کنند و در همین راستا به محض صدور رأی دادگاه اصطلاحاً اسقاط تجدیدنظر و فرجام خواهی کرده و قطعیت اخذ می کنند تا رأی قابلیت ثبت در محضر داشته باشد.

 آیا بعد از طلاق می توان فرزند را بدون رضایت طرف مقابل از کشور خارج کرد؟ 

بدیهی است که حضانت برعهده هرکدام از طرفین باشد طرف دیگر حق ملاقات دارد. بنابراین نمی تواند اقدامی کند که منافات با ملاقات طرف مقابل باشد. به توضیح دیگر مطابق ماده ۴۲ قانون حمایت خانواده امکان خروج فرزند از کشور و تغییر محل زندگی فرزندان به گونه ای که باعث دشواری ملاقات پدر و مادر شود، وجود ندارد مگر به اجازه دادگاه یا طرف مقابل

مگر قبل از طلاق مشاوره اجباری شده است پس چطور نوشته اید اگر کسی تمایل به مشاوره رفتن ندارد شما بدون آن رأی را اخذ می کنید؟ 

بله همانطور که گفتید برای طلاق توافقی مشاوره بهزیستی اجباری است ولی در تهران طلاق یک طرفه و تبدیل آن به طلاق توافقی نیاز به مشاوره ندارد و این راهکار قانونی است برای کسانی که به هر دلیل نمی خواهند مشاوره بروند و وکلا نیز از یک تکنیک استفاده می کنند.

 توافقات زوجین قابل برگشت است؟ 

بعد از ثبت رسمی طلاق خیر مگر به توافق دوباره آن ها

 اعتبار توافق های نوشته شده نزد وکیل چقدر است؟ آیا باید دوباره به دفتر اسناد رسمی هم رفت؟ 

خیر. نیاز به رفتن دفتر اسناد رسمی و گرفتن سند خاصی یا اخذ وکالت نیست. تمام توافق های زوجین در وکالتنامه وکیل انعکاس پیدا می کند و به دادگاه ارائه می شود و در رأی دادگاه نوشته خواهد شد و پس از ثبت رأی در محضر طلاق غیرقابل برگشت خواهد بود و کاملاً قانونی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.