بهترین وکیل ملکی در کرج که میشناسید کیست؟

بهترین وکیل ملکی در کرج

طرفین قراردادهای فروش و انتقال ملک، می توانند برای تنظیم و امضاء قراردادهای خود از وکلای امور حقوقی و ملکی استفاده نمایند.گروه وکلای آرتین با بهره گیری از تعداد زیاد وکلای باتجربه دعاوی ملکی، این امکان را فراهم نموده است تا مراجعین محترم بتوانند از مرحله عقد قرارداد از مشاوره های ملکی بهترین وکیل ملکی در کرج را زیر نظر گروه وکلای آرتین استفاده نموده و در صورت بروز مشکل، وکالت خود را با اطمینان کامل به این مؤسسه بسپارند.

بهترین وکیل ملکی در کرج که پرونده شما را به بهترین نحو انجام میدهد

وکیل ملکی از مهمترین امور حقوقی در ایران میباشد. املاک در قانون مدنی، در دسته اموال غیر منقول قرار می گیرد. به دلیل عدم ثبات قیمت ملک و سودآوری بالای ملک و املاک، این مقوله همواره با چالش های فراوانی روبرو بوده است. از جمله این چالش ها می توان به موارد مربوط به تقسیم املاک مشاع، حصول درآمد از املاک، نگهداری املاک در مقابل تعدی به آنها و کلیه موارد قانونی و حقوقی مربوط به املاک اشاره کرد. بنابراین لزوم وجود وکیل ملکی مسلط به دعاوی مرتبط به ملک و املاک مشخص می شود.

حوزه های تخصصی وکیل ملکی

یکی از معیارهای تشخیص یک وکیل ملکی خوب، میزان تجربه وی است. علیرغم آنکه تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت تمامی پرونده های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و … را دارند، اما تجربه وکیل دعاوی ملکی در زمینه امور مرتبط به املاک، باعث می شود تا وی بتواند


حقوق مربوط به ملک ، وکیل ملکی با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی نظیر تقسیم و افراز ملک مشاع، احراز ملک مشاع، خلع ید, قلع بنا، تخلیه ملک، الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، ابطال سند، تعدیل و افزایش اجاره بها و … قبول وکالت نماید.یک وکیل ملکی خوب باید از تمامی حقوقی که به جهت دارایی یا استفاده از ملک به شخص مالک یا استفاده کننده تعلق می گیرد آگاه باشد. از جمله حقوق مربوط به ملک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مالک می تواند بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه یا شخص ثالث، هرگونه استفاده ای از ملک خود ببرد. هرچند این تصرف باید در حدود متعارف باشد. تنها حکم قانون می تواند ملک را از تصرف مالک خارج نماید.

  • مالکیت محصول ملک از طرف وکیل ملکی

    هرگونه محصول پرورش یافته از خاک و آب ملک شامل گیاه، گل، میوه و … متعلق به مالک است.

  • حق انتفاع شخص ثالث از طرف وکیل ملکی

    اگر مالک ضمن عقد قرارداد، ملک خود را به شخص ثالثی واگذار نمود، این ملک به عنوان امانت در اختیار شخص ثالث قرار گرفته و وی حق انتفاع بر ملک دارد.

  • حق وقف از سوی وکیل ملکی

  • مالک می تواند ملک خود را در چارچوب ضوابط و شرایط مشخص برای مدت معلوم به وقف اشخاص دیگری درآورد. وقف می تواند عام یا خاص باشد. از شرایط وقف ملک، لزوم مالکیت مالک و اهلیت مالک است.

برخی از دعاوی ملکی

هر وکیل ملکی روزانه با دعاوی ملکی زیادی سر و کار دارد اما برخی از دعاوی دارای موضوعات پر تکراری در مراجع قضایی هستند. برخی از این دعاوی ملکی عبارتند از:

دعوی خلع ید

دعوی خلع ید، به آن دسته از شکایات گفته می شود که در آن مالک از متصرف غیر قانونی ملک خود شکایت نموده و از مراجع قضایی تقاضای خلع ید متصرف از ملک را دارد. در دعاوی خلع ید، متصرف ابتدا به صورت قانونی و قراردادی و با اجازه مالک به انتفاع از ملک پرداخته است اما پس از اتمام مهلت از پیش تعیین شده، از بازپس دادن ملک به مالک خود امتناع نموده و به صورت غیر قانونی به تصرف ملک ادامه می دهد. یکی از مهمترین مسائلی که در این دعاوی مالک با آن درگیر است و برای آن، باید از وکیل ملکی کمک گیرد، اثبات مالکیت بلامنازع وی بر ملک است.

نقل و انتقال ملک تنها در صورت وجود سند رسمی برای ملک امکان پذیر است.  اما در بسیاری از موارد، فروشنده از تنظیم سند رسمی برای خریدار سر باز می زند. به علاوه آنکه امکان تنظیم سند رسمی برای املاک در رهن بانک وجود ندارد و پیش نیاز تنظیم سند برای این املاک، خارج کردن ملک از رهن بانک است. اما ماده ۲۲۰ قانون مدنی فروشنده را ملزم به تنظیم سند رسمی نموده است. در دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی، خریدار به کمک وکیل ملکی و دادگاه، فروشنده را وادار به تنظیم سند رسمی می کند.الزام به تنظیم سند رسمی

الزام به تحویل مبیع

فروشنده مکلف است پس از فروش ملک به مشتری، مبیع را به وی تحویل دهد. اما در مواردی فروشنده از این امر سر باز می زند. به خصوص در مواقعی که زمانی بین وقوع معامله و تنظیم سند رسمی وجود داشته باشد، به دلیل سودجویی فروشنده از افزایش قیمت ها، این مشکل بیشتر مشاهده می شود. در هنگام بروز این مشکل، خریدار می تواند با کمک وکیل ملکی ، اقدام به طرح دعوای الزام به تحویل مبیع علیه خریدار نموده و از این طریق اقدام به دریافت ملک خریداری شده خود نماید.

رفع تصرف عدوانی

پیچیدگی دعاوی رفع تصرف عدوانی در طرح دعوی به صورت کیفری و حقوقی است. زیرا دعاوی که به صورت حقوقی مطرح شوند، دوباره نمی توانند به روش کیفری اقامه شوند اما دعاوی کیفری را دوباره می توان به روش حقوقی مطرح کرد. همین امر لزوم بهره گیری از وکیل ملکی را در دعاوی رفع تصرف عدوانی تقویت می کند. زیرا در هر یک از این دو روش، جریان پیگیری پرونده و طریقه اثبات دعوی تفاوت دارد.

اصولا هرگونه تصمیم گیری مادی در خصوص املاک مشاعی باید با رضایت و اذن کلیه مالکین انجام شود. اما در مواردی که نتوان رضایت همه شرکاء را جلب نمود دادگاه می تواند دستور به افراز و تقسیم ملک مشاع دهد. برخی از املاک مشاعی امکان تقسیم و افراز ندارد. در این صورت مالک متقاضی فروش ملک می تواند دادخواست فروش ملک مشاع را با کمک وکیل ملکی به دادگاه ارائه دهد.

دعوی تخلیه ملک

تفاوت دعاوی خلع ید و تخلیه ملک در این است که در دعوی تخلیه، اثری از فعل غصب مشهود نیست. به طور مثال در صورتی که در قرارداد اجاره، امکان تخلیه ملک در هر زمان به موجر داده باشد و پس از درخواست موجر از مستأجر، وی از تخلیه ملک سرباز زند، موجر یا مالک می توانند نسبت به طرح دعوی تخلیه ملک در دادگاه اقدام نمایند. در دعاوی تخلیه بر خلاف دعاوی رفع تصرف عدوانی، نیازی به اثبات مالکیت مالک نیست.

دعوی رفع مزاحمت

دعوی رفع مزاحمت نیز از جمله دعاوی تصرف می باشد و در آن، متصرف ملک یا مال غیر منقول از مزاحم در تصرف خود شکایت می نماید و به این ترتیب، به رفع مزاحمت وی می پردازد.

ضرورت وجود وکیل ملکی

از مهمترین و بیشترین دعاوی در ایران مشکلات و دعاوی ملکی است ، که از مهمترین آنها میتوان به انحصار وراثت و فروش ملک به غیر اشاره کرد.

وجود یک وکیل ملکی خوب و با تجربه میتواند به اشخاص به بازپس گیری حق و حقوق خود کمک بسازی نماید.

توصیه میشود برای حل اینگونه از مشکلات از انجام دادن کارهای خود سر خودداری شود.
به این دلیل که افراد بدون داشتن آگاهی مناسب نسبت به قوانین و حق و حقوق خود کارهایی انجام میدهند
که به ضرر آنها تمام شده و گاهی اوقات ممکن است راه برگشتی برای بازپس گیری و رفع مشکلات بین طرفین وجود نداشته باشد.

پس توصیه میشود برای انجام امور حقوقی و ملکی حتما با یک وکیل ملکی مجرب و کار بلد مشورت صورت گیرد تا با برنامه ریزی و اصول قانونی مسیر قانونی طی شود.در این راستا ما بهترین وکیل ملکی در کرج را به شما معرفی خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.