ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir – ثبت نام در ثبت من

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت من کلیک کنید. ما در این متن به توضیح کامل در مورد سامانه ثبت من میپردازیم:

ثبت من

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir ارائه شده است .

سازمان اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد دولتی که زیر نظر قوه قضاییه کشور فعالیت می کند، اقدام به ارائه خدمات خاصی به صورت غیر حضوری کرده است تا مردم بتوانند با سهولت بیشتر و بدون مراجعه حضوری به این سازمان، امور خود را انجام دهند. سامانه ثبت من، سامانه ای است که تمامی خدمات مربوط به سازمان اسناد و املاک کشور را در خود جای داده است.

در سامانه ثبت من امکان دسترسی به خدمات آنلاین و غیر حضوری سازمان اسناد و املاک کشور در حوزه های مختلف از جمله املاک، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، استعلام ممنوع الخروجی و … وجود دارد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد سایت my.ssaa.ir، در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سامانه ثبت من، ثبت نام در این سایت و دانلود نرم افزار اختصاصی آن ارائه شده است.

معرفی سامانه ثبت من my.ssaa.ir

سازمان اسناد و املاک کشور به منظور تسهیل و تسریع در امور ارباب رجوعان خود، اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سامانه یکپارچه خدمات الکترونیک سازمان اسناد و املاک کشور نموده است. این سامانه یکپارچه نیز با نام سامانه ثبت من در حال فعالیت می باشد.

ورود به سامانه ثبت من که با نشانی اینترنتی my.ssaa.ir برای عموم مردم قابل دسترس می باشد، از بخش های مختلفی تشکیل شده که بسیاری از خدمات مربوط به سازمان اسناد و املاک کشور را در خود جای داده است. این سامانه با هدف دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات این سازمان از جمله مالکیت معنوی، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها، سامانه های ملک و اجرای اسناد رسمی و … طراحی و پیاده سازی گردیده است.

در حال حاضر بسیاری از خدمات سامانه ثبت من قابل بهره برداری می باشند و کاربران می توانند پس از ثبت نام و ورود به سایت my.ssaa.ir با نام کاربری خود، از این خدمات استفاده کنند.

راهنمای ورود به سامانه

سامانه ثبت من از جمله سامانه هایی است که از سوی سازمان اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است و در حال حاضر، سامانه های مختلفی را پوشش می دهد. برای ورود به سامانه my.ssaa.ir می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، پیش بروید.

راهنمای ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir

ابتدا به سایت ثبت من به نشانی ssaa.ir وارد شوید.

برای ورود به سامانه ثبت من، لازم است که بر روی گزینه ورود به حساب کاربری در بالای سایت ثبت من کلیک کنید.

سامانه ثبت من my.ssaa.ir

حال کد ملی و رمز پویای خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه ورود به درگاه کلیک کنید.

سامانه ثبت من

بیشتر بخوانید : درگاه ملی قوه قضاییه

 

ثبت نام در سامانه

در صورتی که قصد استفاده از خدمات سامانه ثبت من را دارید، ابتدا می بایست که اقدام به ایجاد حساب کاربری در این سامانه کنید. برای ایجاد حساب کاربری و یا ثبت نام به صورت آنلاین در سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir، می بایست که ابتدا به این سامانه وارد شوید و با وارد کردن اطبلاعات لازم فرایند ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

ابتدا به سایت ثبت من به نشانی my.ssaa.ir وارد شوید.

سپس، از طریق سامانه ثبت من بر روی گزینه «ورود» بالای سایت کلیک کنید و سپس گزینه «ایجاد حساب کاربری» را انتخاب نمایید.

my.ssaa.ir

برای ایجاد حساب کاربری کافیست که شما کد ملی، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید تا مراحل ثبت نام شما در این سامانه انجام شود.

برای ثبت نام در این سامانه نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، چرا که برای ورود به سامانه ثبت من، نیاز است که رمز پویایی که به شماره تلفن ثبت شده شما ارسال می شود را وارد نمایید.

سامانه my.ssaa.ir

بیشتر بخوانید : سامانه ثنا

سامانه ثبت من به نشانی اینترنتی my.ssaa.ir به منظور ارائه خدمات مختلف به ارباب رجوعان و کاربران راه اندازی شده است و این سایت خدماتی از قبیل املاک و کاداستر، استاد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت و موسسات و …. ارائه می کند که در ادامه شما را با لیست خدمات سایت ثبت من آشنا می کنیم.

my.ssaa.ir

املاک و کاداستر

یکی از بخش های مهم سایت ثبت من، بخش املاک می باشد. در این بخش خدمات مربوط به املاک به اشخاص ارائه می شود. این بخش از سامانه از بخش های مختلفی تشکیل شده که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

بخش املاک من: در این بخش لیست املاکی که دارای سند مالکیت می باشند و در سامانه جامع املاک داده آمایی شده اند، قابل مشاهده می باشند.

بخش خوداظهاری املاک: در این بخش امکان کنترل و تثبیت مالکیت اشخاص و ارتقا ضریب قطعیت در صحت اطلاعات وجود دارد.

بخش تصدیق اصالت سند: در این بخش می توان با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل استان و حوزه ثبتی، پلاک اصلی و فرعی و کد ملی مالک، اصالت آن سند را مورد بررسی قرار داد.

بخش درخواست صدور سند: در این بخش امکان دریافت اطلاعات مالک و ملک جهت صدور سند تک برگ فراهم شده است.

بخش املاک دولتی: این بخش قابل دسترس برای عموم مردم نیست و فقط برای وزارت اقتصاد و دارایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسناد رسمی

سامانه اسناد رسمی از جمله سامانه هایی است که زیر نظر سایت ثبت من فعالیت می کند. در این بخش از سامانه امکان دسترسی به بخش های مختلف مربوط به اسناد رسمی و امکانات مربوط به آن وجود دارد.  در این بخش امکان تصدیق اصالت سند مالکیت، مشاهده کلیه اسناد ثبت شده برای اشخاص، مشاهده دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت اسناد، پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک و … وجود دارد.

ازدواج و طلاق

بخش ازدواج و طلاق سامانه ثبت من از جمله بخش های پرکاربرد این سامانه محسوب می شود. این بخش از امکانات و خدمات مختلفی تشکیل شده که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بخش وقایع ازدواج و طلاق: در این بخش امکان مشاهده کلیه وقایع ازدواج و طلاق ثبت شده برای شخص در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق از سال ۱۳۹۲ به بعد وجود دارد.

بخش دفاتر دارای ظرفیت: در این بخش فهرستی از دفاتر طلاق که ظرفیت ثبت واقعه طلاق در آن دفاتر به اتمام نرسیده است، نمایش داده می شود.

بخش نقشه دفاتر ازدواج و طلاق: در این بخش کاربران می توانند محل جغرافیایی دفاتر اسناد رسمی را بر روی نقشه مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید : سامانه تصمیم

اجرای اسناد رسمی

بخش اجرای اسناد رسمی از دو بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام از این بخش ها خدمات مختلفی را برای اشخاص ارائه می کند.

استعلام ممنوع الخروجی: در این بخش اشخاص از وضعیت ممنوع الخروجی های صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس صدور انواع اجراییه جهت ممنوع الخروج نمودن، مطلع می شوند.

پیگیری پرونده اجرا: در این بخش از سامانه ثبت من اشخاص پس از صدور اجراییه، تشکیل پرونده اجرایی و ارسال پیامک نام کاربری و رمز عبور مجزا توسط  سیستم، به روند اجرایی پرونده خود دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید : سامانه میخک

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در سامانه ثبت من از امکانات مختلفی تشکیل شده است. افراد می توانند با ورود به این بخش به امکانات مختلفی از جمله صورت جلسه تغییرات، رهگیری درخواست ها، ثبت درخواست تاسیس و … دسترسی داشته باشند.

مالکیت معنوی

بخش مالکیت معنوی یکی از بخش های پرکاربرد برای دانش پژوهان در حوزه های صنعتی و اختراعات است. در این بخش امکان ثبت اظهارنامه اختراعات، طرح های صنعتی، جستجو در طرح های صنعتی ثبت شده و جستجو در اختراعات ثبت شده وجود دارد. همچنین، افراد می توانند در بخش اظهارنامه های من، فهرست اظهارنامه های ثبت شده خود را مشاهده کنند.

اشخاص حقوقی

در بخش اشخاص حقوقی سامانه ثبت من، امکان دسترسی به خدمات اشخاص حقوقی به صورت آنلاین وجود دارد. در این بخش امکان ثبت درخواست برای دریافت شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، استعلام شناسه ملی، درخواست بازبینی، درخواست اصلاح شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور و ثبت درخواست رفع تعلیق شناسه ملی برای اشخاص حقوقی وجود دارد.

شکایات

آن دسته از افرادی که قصد ارسال یک شکایت به سازمان املاک و اسناد کشور را دارند، می توانند به سامانه ثبت من وارد شوند و سپس سامانه شکایات این سامانه را باز کنند. در سامانه شکایات سامانه ثبت من، امکان ثبت شکایات برای اشخاص وجود دارد.

همچنین، افرادی که قبلا شکایت خود را در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت کرده اند، می توانند اقدام به پیگیری شکایت ثبت شده خودشان کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این خدمت نیاز به وارد کردن اطلاعات ناحیه کاربری می باشد. لذا لازم است که افراد حتما در سامانه ثبت شکایات سازمان اسناد و املاک کشور ثبت نام کنند.

ملاقات و نوبت دهی

در حال حاضر سازمان اسناد و املاک کشور به منظور ارائه خدمات به ارباب رجوعان، بخشی را تحت عنوان ملاقات و نوبت دهی راه اندازی کرده است. افرادی که برای انجام بعضی از امور نیاز به دریافت نوبت دارند، می توانند از طریق این بخش از سایت اقدام به دریافت نوبت ملاقات کنند.

فعلا در این بخش امکان دریافت نوبت عمومی و نوبت مرکز مالکیت معنوی وجود دارد. افراد می توانند از طریق این سامانه نوبت ملاقات خود را به صورت آنلاین دریافت نمایند. لازم به ذکر است که در بخش مرکز مالکیت معنوی امکان مشاهده نوبت های قبلی و فعلی افراد نیز وجود دارد.

مکاتبات مکانیزه

بخش مکاتبات مکانیزه از جمله بخش هایی است که در سامانه ثبت من خدمات ارائه می کند. با توجه به اینکه بعضی از مکاتبات سازمان املاک و اسناد کشور مکانیزه می باشد؛ افرادی که دارای مکاتبات مکانیزه هستند، می توانند با وارد کردن شناسه ۱۸ رقمی مکاتبات مکانیزه خودشان، اقدام به مشاهده وضعیت مکاتبات مکانیزه خود کنند.

پرداخت

یکی از خدماتی که در سامانه ثبت من به ارباب رجوعان ارائه می شود، بخش پرداخت می باشد. در این بخش افرادی که دارای قبض به همراه شناسه قبض می باشند، می توانند با استعلام شناسه قبض خودشان اقدام به پرداخت قبوض خود کنند.

دانلود نرم افزار سامانه ثبت من

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان سامانه ثبت من در این خصوص است که آیا امکان دانلود سامانه ثبت من و استفاده از امکانات آن بر روی تلفن همراه وجود دارد یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید گفت که هنور برنامه اختصاصی برای سایت my.ssaa.ir راه اندازی نشده است و تنها نرم افزاری سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ارائه کرده نرم افزار اتصال به شبکه اختصاصی می باشد.

در ادامه بخوانید : سامانه ابلاغ

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.