ثبت من چیست؟

ثبت من، با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت یکپارچه می باشد. ثبت نام در سامانه، از طریق ورود به سایت my.ssaa.ir، امکان پذیر بوده و ثبت شرکت ها، تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی، از مهم ترین امکانات آن می باشند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز همچون سایر نهادها و ارگان های دولتی، در سال های اخیر، اقدام به راه اندازی سامانه اختصاصی خود نموده است. سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دارای سامانه های متعددی بوده که هر یک، خدمات خاصی را به کاربران سایت ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکتها، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، برخی از سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.

مشکلی که همواره در رابطه با این سامانه ها وجود داشته، این مساله بوده که تعدد و پراکنده بودن این سامانه ها، همیشه موجب سردر گم شدن کاربران شده است. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تیرماه ۱۴۰۰، اقدام به تاسیس درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت ثبت من، شناخته شده و آدرس آن my.ssaa.ir می باشد.

با توجه به اینکه سایت، ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مراجعین این سازمان دولتی می باشد، در این مقاله، ابتدا، سایت ثبت من my.ssaa.ir را معرفی کرده؛ سپس، در مورد نحوه ثبت نام در این سامانه و امکانات آن صحبت کرده و در پایان، نحوه دانلود نرم افزار ثبت من را توضیح خواهیم داد.

 

ثبت من

ثبت من

کاربران برای ورود به سایت ثبت من باید به آدرس my.ssaa.ir مراجعه کنند.

 

در سال های اخیر که دولت، سعی نموده تا با الکترونیکی کردن خدمات خود، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ کشور و حفظ هرچه بیشتر منابع طبیعی، ارائه خدمات خود را نیز تسهیل و تسریع نماید، بخش های زیرمجموعه دولت نیز، یکی پس از دیگری، به این جریان، پیوسته و به تدریج، خدمات خود را از قالب حضوری خارج کرده و به شکل غیرحضوری و اینترنتی، به مراجعین خود، ارائه نموده اند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، یکی از این نهادهای دولتی بوده که در سال های اخیر، تلاش نموده تا با الکترونیکی کردن و غیر حضوری نمودن خدمات خود، تحقق بخش هرچه بیشتر مفهوم دولت الکترونیک باشد. این سازمان، با راه اندازی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir، توانسته بسیاری از خدمات خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری، به کاربران خود ارائه نماید.

سامانه سند من، عنوان سامانه ای است که متقاضیان، از طریق ورود به سایت و ثبت نام در آن، می توانند خدمات دفاتر اسناد رسمی، نظیر تقاضای فتوکپی برابر اصل، درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک آن و پیگیری و آگاهی از آخرین وضعیت تنظیم سند رسمی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری، دریافت نمایند.

البته، سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خود به سامانه های جداگانه و متعددی، تقسیم شده که هر کدام از این سامانه ها، خدمات تخصصی ای را به کاربران ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، از مهم ترین سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.

اما مشکلی که همواره، در رابطه با سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وجود داشته، این مساله بوده که تعدد و پراکنده بودن این سامانه ها، همچون سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir، همیشه موجب سردر گم شدن کاربران شده است. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در تیرماه سال ۱۴۰۰، اقدام به راه اندازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت ثبت من شناخته گردیده و آدرس آن، my.ssaa.ir می باشد.

سایت  my.ssaa.ir، با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همانگونه که از نام آن، مشخص است، سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت یکپارچه و در قالب یک سامانه واحد، می باشد. به این ترتیب، مراجعین به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره های تابعه آن، می توانند با ورود به سایت ثبت من، طیف گسترده ای از خدمات ثبت اسناد و ثبت املاک را به شکل غیرحضوری و اینترنتی دریافت نموده و در عین حال، در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند.

در نتیجه ما در گروه وکلای آرتین سعی بر آن داریم که بهترین اطلاعات در زمینه هی مختلف را به شما عزیزان ارائه کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.