نمونه شکایت از توهین و افترا

یکی از موارد مورد نیاز عموم مردم و همکاران محترم وکلا نمونه دادخواست و نمونه شکواییه های مختلف میباشد.که ما در این مقاله در گروه وکلای آرتین نمونه شکایت توهین و افترا به صورت تصویری و متن مورد نیاز شما عزیزان را آورده ایم:

یکی از جرایمی که پرونده های زیای را در دادسرا به خود اختصاص داده است جرم توهین می باشد . قانونگذار در قانون مجازات اسلامی توهین را جرم شناخته و برای آن مجازات تعیین کرده است . به موجب قانون توهین ، فحاشی و استعمال الفاظ رکیک جرم است و با توجه به سمت کسی که مورد توهین قرار گرفته مجازات آن تعیین می گردد . جرم توهین از جمله جرایم قابل گذشت است بدین معنا که با شکایت شاکی شروع می شود و با گذشت شاکی پروسه رسیدگی در دادسرا و دادگاه خاتمه می یابد . فرد شاکی می تواند با ارائه شکواییه توهین و فحاشی به مرجع قضایی و دادسرا شکایت خود را آغاز کند . در این مقاله به بررسی نمونه شکایت از توهین و نحوه تنظیم و نگارش شکایت از توهین می پردازیم .

نمونه فرم شکایت از توهین و افترا

در ذیل نمونه فرم شکایت از توهین قرار داده شده است :

نحوه تنظیم و نگارش شکایت از توهین و افترا

نحوه نوشتن شکوائیه برای توهین و فحاشی به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید .

شاکی : …… ( نام و مشخصات شاکی )

مشتکی عنه : ………. ( نام و مشخصات مشتکی عنه )

وکیل یا نماینده قانونی : …….. ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود )

موضوع : توهین و فحاشی
دلایل و ضمائم : ۱ – کپی مصدق شناسنامه   ۲ – کپی مصدق کارت ملی  ۳ – شاهدین ۵ – سایر مدارک

زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )

توضیحات :
باسلام ، احتراما به استحضار می رساند :
در مورخ…. آقایان و خانم ها به نام های ….. در پارکینگ ساختمان به نشانی …. به دلیل … اختلاف پیدا کردیم که منجر به مشاجره گردید و ایشان از الفاظ توهین آمیز استفاده کرده اند . لذا با استناد به شهادت شهود و سایر مدارک ارائه شده تقاضای تعقیب کیفری و صدور حکم محکومیت مشتکی عنه ایشان را دارم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.