وکیل ملکی که در کرج بهترین در دعاوی ملکی میباشد ؟

وکیل ملکی

اگر شما در پی یافتن بهترین وکیل ملکی در کرج هستید که در زمینه های مختلف پرونده های معاملات ملکی دارای سابقه درخشان باشد و انتظار دارید دعاوی ملکی شما را با کمترین پیچیدگی و دشواری به اتمام برساند گروه وکلای آرتین از جمله گروه وکلایی در کرج است که در زمینه های مشکلات ملکی کارکشته و خبره است و با کمک آنها میتوانید بر طرف مقابل معامله مسلط شوید.

در اینجا ما برای شما وظایف و تخصص وکیل ملکی را توضیح خواهیم داد:

وکیل ملکی از مهمترین امور حقوقی در ایران میباشد. املاک در قانون مدنی، در دسته اموال غیر منقول قرار می گیرد. به دلیل عدم ثبات قیمت ملک و سودآوری بالای ملک و املاک، این مقوله همواره با چالش های فراوانی روبرو بوده است. از جمله این چالش ها می توان به موارد مربوط به تقسیم املاک مشاع، حصول درآمد از املاک، نگهداری املاک در مقابل تعدی به آنها و کلیه موارد قانونی و حقوقی مربوط به املاک اشاره کرد. بنابراین لزوم وجود وکیل ملکی مسلط به دعاوی مرتبط به ملک و املاک مشخص می شود.

حوزه های تخصصی وکیل ملکی

یکی از معیارهای تشخیص یک وکیل ملکی خوب، میزان تجربه وی است. علیرغم آنکه تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت تمامی پرونده های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و … را دارند، اما تجربه وکیل دعاوی ملکی در زمینه امور مرتبط به املاک، باعث می شود تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی نظیر تقسیم و افراز ملک مشاع، احراز ملک مشاع، خلع یدقلع بنا، تخلیه ملک، الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، ابطال سند، تعدیل و افزایش اجاره بها و … قبول وکالت نماید.

حقوق مربوط به ملک ، وکیل ملکی

یک وکیل ملکی خوب باید از تمامی حقوقی که به جهت دارایی یا استفاده از ملک به شخص مالک یا استفاده کننده تعلق می گیرد آگاه باشد. از جمله حقوق مربوط به ملک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حق تصرف اموال از جانب وکیل

    مالک می تواند بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه یا شخص ثالث، هرگونه استفاده ای از ملک خود ببرد. هرچند این تصرف باید در حدود متعارف باشد. تنها حکم قانون می تواند ملک را از تصرف مالک خارج نماید.

  • مالکیت محصول ملک از طرف وکیل 

    هرگونه محصول پرورش یافته از خاک و آب ملک شامل گیاه، گل، میوه و … متعلق به مالک است.

  • حق انتفاع شخص ثالث از طرف وکیل 

    اگر مالک ضمن عقد قرارداد، ملک خود را به شخص ثالثی واگذار نمود، این ملک به عنوان امانت در اختیار شخص ثالث قرار گرفته و وی حق انتفاع بر ملک دارد.

    وکیل ملکی

  • حق وقف از سوی وکیل ملکی

    مالک می تواند ملک خود را در چارچوب ضوابط و شرایط مشخص برای مدت معلوم به وقف اشخاص دیگری درآورد. وقف می تواند عام یا خاص باشد. از شرایط وقف ملک، لزوم مالکیت مالک و اهلیت مالک است.

برخی از دعاوی ملکی

هر وکیل ملکی روزانه با دعاوی ملکی زیادی سر و کار دارد اما برخی از دعاوی دارای موضوعات پر تکراری در مراجع قضایی هستند. برخی از این دعاوی ملکی عبارتند از:

 

مشاوره و قبول وکالت 

طرفین قراردادهای فروش و انتقال ملک، می توانند برای تنظیم و امضاء قراردادهای خود از وکلای امور حقوقی و ملکی استفاده نمایند. گروه وکلای آرتین با بهره گیری از تعداد زیاد وکلای باتجربه دعاوی ملکی، این امکان را فراهم نموده است تا مراجعین محترم بتوانند از مرحله عقد قرارداد از مشاوره های وکیل ملکی پایه یک دادگستری زیر نظرگروه وکلای آرتین استفاده نموده و در صورت بروز مشکل، وکالت خود را با اطمینان کامل به وکلای دعاوی ملکی این مؤسسه بسپارند.

ضرورت وجود وکیل

از مهمترین و بیشترین دعاوی در ایران مشکلات و دعاوی ملکی است ، که از مهمترین آنها میتوان به انحصار وراثت و فروش ملک به غیر اشاره کرد.وجود یک وکیل ملکی خوب و با تجربه میتواند به اشخاص به بازپس گیری حق و حقوق خود کمک بسازی نماید.توصیه میشود برای حل اینگونه از مشکلات از انجام دادن کارهای خود سر خودداری شود.
به این دلیل که افراد بدون داشتن آگاهی مناسب نسبت به قوانین و حق و حقوق خود کارهایی انجام میدهند
که به ضرر آنها تمام شده و گاهی اوقات ممکن است راه برگشتی برای بازپس گیری و رفع مشکلات بین طرفین وجود نداشته باشد.پس توصیه میشود برای انجام امور حقوقی و ملکی حتما با یک وکیل ملکی مجرب و کاربلد مشورت صورت گیرد تا با برنامه ریزی و اصول قانونی مسیر قانونی طی شود.

2 پاسخ
  1. اسدالله نویدی
    اسدالله نویدی گفته:

    با عرض سلام خسته نباشی بنده برای کسی کار ساختمانی پیمانکاری درمقابل ملک تهاتر درمحل کار به من بدهن که ارزش ملک که حق بنده هست در بازار امروز حداقل۵ میلیارد میباشد ولی بعداز۲۶ماه حق بنده را ندادن بنده به عنوان کلاهبرداری از طرفم شکایت کیفری کردم ولی ایشان بعداز چند جلسه کلانتری و شورای حل اختلاف به جلسه رسیدگی نیامدن ودر حال حاضر پرونده به دادسرا ارجاع داده شده خواستم بپرسم روند کیفری به کجا میرسه ولازم هست حقوقی هم اقدام کنم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.