مراحل طلاق توافقی در کرج

طلاق توافقی طلاقی است که زوجین طبق یک توافق در مهریه و شرایطی که برای هم تعیین کرده اند از هم جدا میشوند. طلاق توافقی اگر با حضور یک وکیل انجام گردد با سرعت بالاتر انجام میگیرد.در این مقاله سعی داریم مراحل طلاق توافقی را بررسی کنیم.

گام های طلاق توافقی فوری در کرج

گام اول از مراحل توافقی

گام اول این است که زوجین هر دو به توافق رسیده باشند که نمیتوانند با هم به زندگی مشترکی ادامه دهند. در این راستا اگر در خصوص مهریه اختلافی باشد یا در خصوص حضانت فرزند و …. امکان طلاق توافی وجود ندارد.

گام دوم از طلاق توافقی

در گام دوم باید زوجین به یکی از خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند. در این حین دادخواست طلاق توافقی ثبت میشود.
در این مرحله باید مدارکی نظیر عقدنامه یا رونوشت آن، شناسنامه زوجین و کپی کارت ملی نیاز است. بعد از سه روز پیامک دادگاه به شما ارسال میشود.
در صورت تمایل می توان به سایت عدل ایران قسمت پیگیری دادخواست مراجعه کرد. با درج کد رهگیری دادخواست به انضمام شماره ملی از شعبه رسیدگی کننده مطلع شد.

گام سوم از طلاق توافقی

در این مرحله زوجین به مشاوره ارجاع داده میشوند. معمولا مشاوره در همان مجتمع قضایی وجود دارد.
مشاور در واحد مشاوره دادگاه ضمن پرسش از دلایل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در مورد مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند که به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. پس از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود. در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند.

گام چهارم از طلاق توافقی

پس از مشاوره به دادگاه ارجاع داده شده سپس آزمایش عدم بارداری توسط زوجه باید انجام گردد. در نهایت هم به یک دفترخانه طلاق ارجاع داده شده و در این مرحله هم مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.